Project Description

Chcesz zacząć grać w golfa, ale nie wiesz, jak się do tego przygotować? Zaskoczyło ciebie, że po niewinnie wyglądającej partii golfa bolały ciebie mięśnie, z których istnienia nie zdawałeś sobie dotychczas sprawy? Czy zdarzyło ci się dojść do „ściany” i nie wiesz co zrobić, aby poprawić wyniki? Spostrzegasz, że jesteś zmęczony, w twoich działaniach brakuje pasji? Wieszczowi chodziło o to, aby język giętki powiedział wszystko co pomyśli głowa. Dla sportowca (nie ważne – amatora czy zawodowca) istotne jest, aby na polu golfowym ciało było w stanie zrobić to co zawodnik sobie wymarzył.

5 prostych ćwiczeń, które pomogą ci zostać lepszym golfistą

Czy to możliwe, aby ćwiczenia, które można zliczyć na palcach jednej ręki, były odpowiedzią na to jak zostać lepszym golfistą? Skoro to takie łatwe i proste, to dlaczego tak wiele osób nie staje się lepszymi golfistami? Jest jeszcze sekret. Ćwiczenia muszą być wykonywane regularnie, a codzienność nas rozprasza. Jak sobie z tym poradzić? Zapisz na kartce (nie w telefonie, nie „w pamięci” – bo to nie działa) dlaczego chcesz zostać lepszym golfistą. Następnie po każdym treningu usiądź na chwilę i znów zapisz, dlaczego chcesz zostać lepszym golfistą. Jak długo tak trzeba robić? Codziennie przez 90 dni. A jeśli zdarzy się dzień przerwy? Zaczynasz odliczanie od nowa – musi być 90 dni dzień po dniu. Zapisałeś sobie? Możemy zaczynać? Będziemy wykonywać ćwiczenia poprawiające ruchomość i rotację bioder oraz środkowej części pleców. Dadzą one większą szansę na bardziej efektywny zamach z odpowiednią sekwencją ruchów. Ćwiczenia wykonuj wolno. Jeśli zauważysz, że zbyt mało elastyczne mięsnie stawiają opór – zatrzymaj się w tej pozycji. Następnie wolno pogłębiaj ruch. Za drugim, trzecim powtórzeniem zauważysz, że możesz wykonać np. skręt obszerniejszy. To jest właśnie ów codzienny postęp, dzięki któremu staniesz się lepszym golfistą. Tutaj na efekty, rezultaty kształtowania własnego ciała trzeba zaczekać. Taką wybrałeś sobie dziedzinę. Jest to raczej maraton niż sprint.

Jak poprawić ruchomość kręgosłupa piersiowego? Ćwiczenie dla golfistów

Połóż się na lewym boku. Prawą nogę zegnij w stawie biodrowym i kolanowym pod kątem prostym. Docelowo powinieneś przypominać osobę siedzącą na krzesełku, a prawa noga powinna być wysunięta ku przodowi.

Lewą nogę zegnij w kolanie tak, jakbyś chciał piętą dotknąć do pośladka.

Połóż lewą rękę na zgiętej prawej nodze, aby pomóc jej pozostać na ziemi.

Prawą dłonią sięgnij po lewą stopę i pociągnij piętę w kierunku bioder.

Na koniec zrób wydech, obracając prawe ramię w kierunku ziemi. Wykonaj 16 powtórzeń, a następnie ponów ćwiczenie kładąc się na drugim boku i odwracając w przeciwną stronę.

Ćwiczenie to poprawia ruchomość kręgosłupa piersiowego i zdolność osobnego obracania górnej lub dolnej części ciała golfistów.

W trakcie ćwiczeń możesz także skorzystać z golfowych akcesoriów treningowych, które pomogą Ci odzyskać formę przez wiosenno-letni rozgrywkami golfowymi.

Jakie ćwiczenie służy udoskonaleniu rotacji ciała golfisty podczas swingu golfowego?

Uklęknij z wyprostowanym tułowiem. Dłonie oprzyj sobie na karku, zaś łokcie rozszerz na boki. Pochyl się w bok w prawo. Wróć do pozycji wyjściowej. Następnie lekko obróć tułów w prawo i ponownie pochyl się w bok.  Wykonaj 16 powtórzeń w każdym kierunku, stopniowo zwiększając rotację tułowia z każdym powtórzeniem. Ćwiczenie to poprawia zgięcie boczne, co oznacza możliwość utrzymania pozycji przy rotacji ciała golfisty podczas swingu golfowego.

Sklep ze sprzętem do gry w golfa Bogigolf oferuje szereg akcesoriów wspierających trening golfowych i rozwój swingu gracza.

Jak zwiększyć mobilność środkowej i dolnej części pleców golfistów?

Zacznij od wyprostowanej pozycji klęczącej. Klęcząc na lewym kolanie, wykonaj krok do przodu prawą nogą, tak aby była zgięta pod kątem 90 stopni i postaw prawą stopę na ziemi. Noga lewa nadal powinna pozostać zgięta pod kątem 90 stopni. Połóż lewą dłoń obok prawej stopy. Jednocześnie sięgnij do góry prawą ręką (tułów będzie obracał się w kierunku prawej nogi). Dla poprawności wykonania ćwiczenia ważne jest utrzymanie prawej nogi nieruchomo, gdy ruszasz rękoma. Wykonaj 16 powtórzeń, a następnie ponów ruchy z odwrotną konfiguracją rąk i nóg.

To ćwiczenie poprawi mobilność środkowej i dolnej części pleców golfistów.

Czy można zwiększyć transfer energii z ciała golfisty do kija golfowego?

Połóż się na plecach. Wygnij plecy na kilka sekund, a następnie wciśnij je w podłogę na taki sam czas. Następnie pozwól kręgosłupowi powrócić do neutralnej pozycji, nie wyginając się ani nie wciskając się w ziemię.

Ściśnij pośladki i podnieś miednicę w kierunku sufitu. Utrzymaj „mostek” przez kilka sekund. Następnie powoli wróć do pozycji neutralnej kręgosłupa, od której rozpocząłeś ćwiczenie. Wykonaj 16 powtórzeń.

To ćwiczenie redukuje huśtanie miednicy podczas swingu i zwiększa transfer energii z ciała golfisty do kija golfowego.

Jak zwiększyć stabilność zamachu golfisty?

Połóż się na plecach z nogami całkowicie wyprostowanymi i płasko na ziemi. Bez kołysania unieś obie nogi jednocześnie do pionu lub tak wysoko, jak możesz je podnieść, nie pozwalając im się zginać. Przyciągnij palce stóp do siebie.

Utrzymując prawą nogę w pozycji pionowej, pozwól lewej, cały czas wyprostowanej z palcami stóp przywiedzionymi do siebie, powoli opaść na ziemię. Po kilku sekundach unieś ją do góry. Wykonaj 16 powtórzeń naprzemiennie, raz lewą a raz prawą nogą.

Ćwiczenie to wzmacnia mięśnie brzucha i pomaga zwiększyć stabilność zamachu golfisty.

Pamiętaj, aby:

  • wykorzystać „martwy sezon” np. na opisane powyżej ćwiczenia – rozpoczniesz go sprawniejszy,
  • przed grą w golfa wykonać rozgrzewkę – zmniejszysz prawdopodobieństwo kontuzji,
  • podczas treningów i gry pić dużo wody – unikniesz wówczas skurczów mięśni, zakwasów, będziesz miał więcej energii,
  • po ćwiczeniach lub grze wykonaj ćwiczenia rozluźniające – wystarczy, że w tym celu „strzepniesz” kilka razy ręce i nogi,
  • na zakończenie dnia zapisać na kartce papieru swoją własną odpowiedź na pytanie, dlaczego chcę zostać lepszym golfistą. Nie zdziw się, jeśli będzie się zmieniała. Najpierw będzie taka jaką wypada udzielać. Po kilku lub kilkunastu dniach odkryjesz swoją prawdziwą pasję, to co ciebie napędza i od tego momentu zacznie dziać się magia.