Ranking wózków golfowych – który wózek do golfa najlepiej wybrać?
Wybór wózka golfowego ma ogromne znaczenie dla większości golfistów, którzy swoje rundy na polu pokonują pieszo. Dla wszystkich tych, którzy nie korzystają z meleksa albo wózka elektrycznego, stabilny, ładowny i niezawodny wózek do pchania stanowi istotę udanej rozgrywki i dobrego wyniku. W naszym teście przyjrzeliśmy się najpopularniejszym modelom dostępnym na polskim rynku. Przetestowaliśmy je pod kątem walorów użytkowych, wytrzymałości a także względów estetycznych jak ilość dostępnych kolorów czy wygląd. Ranking wózków golfowych, który powstał w ten sposób uwzględnia tylko modele, które możecie znaleźć na rodzimym rynku, tak więc nie skupialiśmy się na markach egzotycznych czy trudno dostępnych. Zamiast tego znajdziecie w zestawieniu najpopularniejsze modele wózków do golfa Clicgear, Motocaddy, BagBoy, BigMax, Masters czy Axglo.
Co i jak testowaliśmy w wózkach golfowych?
Na co dzień jesteśmy specjalistami od kijów golfowych i tworzenie rankingów nowych modeli oraz testowanie ich w warunkach laboratoryjnych naszego Fitting Center to nasz chleb powszedni. Do testu wózków przystąpiliśmy z niemniejszym zapałem, przygotowując na podstawie własnych doświadczeń oraz rozmów z golfistami i golfistkami zestaw kryteriów, które oceniliśmy w skali od 1 do 10.
Zwycięzcą został wózek golfowy z najwyższą oceną procentową za wszystkie kategorie.
Kryteria, którymi ocelialiśmy wózki golfowe:
- Prowadzenie wózka
- Komfort użytkowania
- Stabilność
- Wytrzymałość konstrukcji
- Waga
- System składania/rozkładania
- Wielkość po złożeniu / przechowywanie
- Hamulec
- Uchwyt do prowadzenia i konsola na akcesoria
- Dodatkowe akcesoria dostępne do wózka
- Ilość kolorów
11 kryteriów, które wybraliśmy mogło dać łączną notę 110 punktów. Dodatkowym bonusem jaki wprowadziliśmy do testu w dobie wszelakiej indywidualizacji jest ilość kolorów i możliwe opcje wyboru jakiś customowych opcji kolorystycznych. Kryteria Hamulec i Ilość kolorów uznaliśmy za noty połówkowe, aby końcową ocenę łatwiej wyznaczyc w procentach.
Zobacz jakimi kryteriami kierowaliśmy się przy wyborze najlepszych wózków golfowych w naszym teście.
Zwycięskie modele w teście wózków golfowych
Clicgear M4
90%
- PROWADZENIE: 10
- SKŁADANIE: 7
- WAGA: 6,5kg / 7
- KOMFORT: 9
- STABILNOŚĆ: 10
- RĄCZKA: 10
- HAMULEC: 9
- AKCESORIA: 10
- KOLORY: 10
- WYTRZYM.: 10
- WIELKOŚĆ PO ZŁOŻENIU: 8
BagBoy Nitron
85%
- 9
- 10
- 7,6kg / 6
- 9
- 10
- 8
- 9
- 8
- 8
- 9
- 8
Rovic RV1S
84%
- 7
- 8
- 6,2kg / 8
- 8
- 9
- 9
- 9
- 10
- 7
- 9
- 8
Motocady CUBE
75%
- 6
- 8
- 6,8kg / 7
- 7
- 7
- 9
- 6
- 10
- 3
- 8
- 9
Axglo TriLite
73%
- 7
- 7
- 6,5kg / 7
- 7
- 8
- 8
- 6
- 6
- 9
- 9
- 8
Zwycięzca testu wózków golfowych – Clicgear M4
Wózek golfowy Clicgear M4 to już piąta generacja bezapelacyjnego modelu numer jeden w Europie. Zmianie z modelu na model ulegają niuanse poprawiające komfort użytkowania – natomiast najważniejsza cecha wózka pozostaje bez zmian. Jest nią niesamowita solidność wykonania i bardzo duży komfort prowadzenia dzięki trzem dużym kołom i wygodnej rączce z mnóstwem miejsca na dodatkowe akcesoria golfowe.
Do zalet Clicgeara od początku należał system składania, który jednak w ostatnich latach braku rozwoju został nieco w tyle za konkurencją, która zdołała opanować nieco bardziej komfortowe mechanizmy. Jednak jakość tego modelu a także ilość użytkowników w Polsce świadczą same za siebie – bezsprzecznie czyniąc z Clicgeara wózek golfowy nr 1 w naszym teście i na rynku.
Zobacz więcej szczegółów na temat zwycięzcy testu wózków golfowych
Najważniejsze plusy:
- solidne wykonanie i wytrzymałość ramy gwarantująca długi czas użytkowania
- komfort prowadzenia, szczególnie na nierównym terenie dzięki dużym kołom
- ogromna ilość akcesoriów dodatkowych produkowanych do tego modelu
- wygodny hamulec zaciągany zaraz przy rączce do prowadzenia
- nowy mechanizm zapinania torby golfowej sprawia, że odpina się ona w trakcie jazdy
- duży wybór opcji kolorystycznych
Wady:
- mechanizm składania wymaga nieco siły i zręczności, inaczej może sprawiać problemy
- ciężka ‚współpraca’ wózka z torbami golfowymi typu tour bag
Wózek golfowy Clicgear dostępny jest w ogromnej ilości kombinacji kolorystycznych.
Wózek Clicgear zna niemal każdy golfista i każda golfistka w Polsce. Jego nazwa weszła nawet już niekiedy do potocznego użytku jako synonim wózka golfowego (tak jak Bushnell jest niemal zawsze jednoznacznym skojarzeniem, kiedy myślimy o dalmierzu golfowym). Kilkadziesiąt lat temu Clicgear był prawdziwym przełomem na rynku dość topornych lub mało wytrzymałych wózków. Jego rama wykonana z lekkiego stopu metali oraz wytrzymałe elementy z tworzywa sprawiają, ze jego żywotność jest bardzo duża.
Lekkim minusem, który podnosi wielu użytkowników jest dość zaawansowany w obsłudze mechanizm składania. To co uczyniło z Clicgera wózek nr 1 – teraz w dobie trochę bardziej funkcjonalnych rozwiązań innych wózków wydaje się nieco ‚pancerne’, a do rozłożenia wózka potrzeba trochę sprytu i siły. Przez to wiele golfistem rezygnuje z tego modelu, gdyż nie są w stanie same poradzić sobie z jego rozkładaniem i składaniem.
Wózek natomiast rekompensuje prawie wszystkie swoje wady ogromnym komfortem użytkowania. Trzy duże koła (przednie jest tej samej wielkości co tylnie) sprawiają, że przechodzimy bez większych problemów przez wyższą trawę, nierówności i dziury a także łatwiej pcha się wózek pod górkę. Regulowana w bardzo szerokim zakresie rączka do prowadzenia wyposażona jest fabrycznie ogromną przestrzeń ładunkową, uchwyt na parasol i przydatne akcesoria. Do tego producent oferuje kilkadziesiąt funkcjonalnych dodatków, które mogą podnieść doznania i przyjemność z użytkowania na jeszcze wyższy poziom (jak choćby dodatkowe schowki, uchwyty na piłki czy pokrowce do transportu).
Jak wybrać najlepszy wózek golfowy – kilka praktycznych porad
Wielkość kół w wózku golfowym
Koła wózka golfowego potrafią skutecznie zwiększyć stabilność i łatwość prowadzenia. Podczas gdy mniejsze kółka zmniejszają rozmiar wózka po złożeniu, to szersze koła o większej średnicy łatwiej pokonują wyboje. Musisz wybrać co jest dla Ciebie ważniejsze lub iść na jakiś kompromis.
Skrętne przednie koło wózka
Większe koła to większa stabilność, ale także nieco trudniejsze wchodzenie w zakręty. Dlatego warto też zwrócić uwagę na skrętne przednie koło, które zawsze ułatwi pokonywanie zakrętów i manewrowanie wózkiem, szczególnie kiedy jest obciążony sprzętem.
Dodatkowe akcesoria
Jeśli planujesz posiadanie i montowanie dużej ilości akcesoriów, to wózek golfowy Clicgear M4 będzie dla Ciebie najlepszym wyborem. Producent nie dość, że przewidział ogromną liczbę kolorów ramy oraz możliwość dokupienia kół w szerokiej palecie barw, to jeszcze oferta dostępnych akcesoriów do produktów tej marki jest największa na rynku i najbardziej różnorodna.
Regulacja rączki oraz dopasowanie do torby golfowej, którą posiadamy
Wózek golfowy warto sprawdzić przed zakupem pod kątem dopasowania do rozmiaru i kształtu naszej torby do golfa. Równie istotne jest to, czy przy naszym wzroście rączka do prowadzenia będzie na odpowiedniej wysokości. Jeśli nie masz takiej możliwości aby sprawdzić wózek przed zakupem możesz kierować się tym, czy dany model ma regulację wysokości rączki oraz jakiś system umożliwiający dopasowanie się do różnych rodzajów toreb golfowych.
Rozmiar po złożeniu i ergonomia
Rozmiary wózka po rozłożeniu nie mają aż takiego znaczenia (najczęściej – im większy, o ile nie waży ‘tony’ – tym lepiej). Natomiast jeśli wielkość po złożeniu ma dla Ciebie decydujące znaczenie (czy to ze względu na rozmiar bagażnika samochodu, czy ilość dostępnego miejsca do przechowywania), to szukaj wózków z systemami efektywnego składania do małych rozmiarów.
Drugie miejsce w teście – BagBoy Nitron
Wózek golfowy Nitron amerykańskiego producenta BagBoy niewiele ustępuje zwycięzcy. Natomiast rozwiązał kluczowy problem, z którym od zarania boryka się Clicgear – Nitrona znacznie łatwiej rozłożyć, ponieważ wspomagany jest hydraulicznym tłokiem. Dzięki zastosowaniu takiego nowatorskiego rozwiązania, siła jaką potrzebuje golfista/golfistka do otwarcia i rozstawienia wózka przed rundą jest prawie zerowa – tłok wspomaga nas w tak dużym stopniu, że wózek wystarczy jedynie lekko pociągnąć i prawie sam się otworzy.
Przy tym BagBoy Nitron posiada wiele funkcjonalności, które znacząco podnoszą komfort użytkowania – szeroką rączkę, bogaty ‚kokpit’ ze schowkami i uchwytami na niezbędne akcesoria golfowe. Do tego producent oferuje sporo dodatkowych gadżetów, które mogą podnieść walory użytkowe na wyższy poziom.
Małym minusem BagBoya jest sprawiająca wrażenie nieco mniej solidnej konstrukcja w porównaniu z Clicgearem oraz mniejsze przednie koło, przez co wózek trochę gorzej radzi sobie na nierównościach pola golfowego.
Więcej szczegółów na temat drugiego w teście wózków modelu BagBoy Nitron
Wózek golfowy BagBoy Nitron posiada nowatorski system rozkładania ze wsparciem tłoka hydraulicznego
Najważniejsze plusy
- świetny, wsparty tłokiem hydraulicznym system składania
- dużo miejsca na dodatkowe akcesoria i spory wybór dodatkowego wyposażenia od producenta
- niezłe dopasowanie do większych toreb golfowych
Wady:
- minimalnie za małe przednie koło sprawia, że na nierównościach wózek radzi sobie odrobinę gorzej
- dość duża waga
- brak uchwytu na parasol w standardzie
Trzecie miejsce w teście – Rovic RV1S
Wózek do golfa Rovic RV1S to na podium jedyny model, który posiada skrętne przednie koło. Dzięki temu znacznie łatwiej manewrować nim i wykonywać skręty. Koło można zablokować, jeśli operujemy w trudnym terenie i nie chcemy aby wózek za bardzo ‚chodził na boki’. Rovic jest nieco mniejszy od dwóch zwycięskich modeli, co jest jego przewagą, gdyż przez to składa się do mniejszych rozmiarów niż nieco ‚pancerny’ Clicgear, posiadając podobny system składania/rozkładania. Waży także nieco mniej, dlatego jest częstym wyborem dla pań i juniorów.
Jeśli chodzi o funkcjonalność, to dwa duże koła z tyłu plus nieco mniejsze z przodu dają niezłe prowadzenie. Rączka zapewnia dość miejsca na obie dłonie, aby można wygodnie wózek pchać. Dodatkowe miejsce na akcesoria jest także ogromne a możliwość dopasowania wszystkich akcesoriów do wózka z rodziny Clicgear to spory plus.
Więcej szczegółów na temat trzeciego w teście wózków modelu Rovic RV1S
Najważniejsze plusy:
- mniejsza waga i rozmiar są idealne dla kobiet i juniorów
- skrętne przednie koło pozwala na łatwiejsze manewrowanie
- stabilne prowadzenie
- duży wybór akcesoriów dodatkowych + kilka w standardzie (m.in. uchwyt na parasol oraz 3 piłki)
Wady:
- mniejsze przednie koło pogarsza komfort jazdy na nierównościach
- nieco mniej stabilny system mocowania torby golfowej na ramie
- średnie dopasowanie do dużych toreb
Rovic to nieco mniejsza wersja Clicgeara, ale posiada wytrzymałą ramę i większość funkcji tego topowego modelu wózka do golfa.
Czwarte miejsce w teście – Motocaddy CUBE
CUBE to flagowy od jednego z czołowych producentów wózków elektrycznych do golfa, brytyjskiej marki Motocaddy. Nazwa tego wózka mówi sama za siebie (CUBE = ang. kostka). Model ten duży nacisk kładzie na system składania do jak najmniejszych rozmiarów, będący przy tym znacznie bardziej intuicyjny i łatwiejszy w codziennym użytku niż inne modele w teście. Waga wózka jest sporym plusem dla osób nie dysponujących dużą siłą fizyczną – lekka rama daje się dobrze podnieść przy rozkładaniu i składaniu.
Minusem wózków CUBE są nieco za małe koła, przez co trochę gorzej ten model radzi sobie na nierównościach. Natomiast za bardzo duży plus i dowód na przemyślenie konstrukcji przez producenta jest ogromy wybór akcesoriów dodatkowych do wózka Motocaddy… i nie tylko, ponieważ (co może wydawać się zaskakujące) do wózków tej marki kombatybilne jest też bardzo wiele akcesoriów spod szyldu Clicgeara (tych, które mają system mocowania na haczyki przy rączce do prowadzenia). Czyni to z tego wózka do golfa prawdziwą platformę pod rozbudowę o wszystkie funkcje, jakie możemy uznać za przydatne na polu golfowym.
Więcej szczegółów na temat czwartego w teście wózków modelu Motocaddy CUBE
Najważniejsze plusy:
- duża ilość miejsca i dodatkowych akcesoriów do wózka sprawia, że można go niesamowicie rozbudować pod nasze potrzeby
- praktyczny i kompaktowy system rozkładania i składania wózka
- niska waga
Wady:
- nieco za małe koła w stosunku do rozmiaru wózka
- hamulec nożny, który jest nieco mniej praktyczny niż te zaciągane przy rączce do prowadzenia
Piąte miejsce w teście – Axglo TriLite
Wózek golfowy Axglo TriLite to bardzo ciekawa konstrukcja i chyba najbardziej nietypowa w czołowej piątce naszego zestawienia. Dość nisko osadzona rama sprawia wrażenie bardzo grubej i solidnej. Szerokie koła dobrze sprawdzają się w nierównym terenie – jednak ich rozmiar (średnica) mógłby być nieco większy, szczególnie przedniego.
Na plus wózków Axglo TriLite należy zaliczyć prosty system składania. Może nie jest on tak efektowny i nie składa wózka do idealnej kostki, natomiast jest szybki i prawie nie wymaga siły, bo wózek dosłownie składa się do pozycji leżącej bez podnoszenia żadnego elementu do góry.
Dużym plusem jest też uchwyt na torbę, który posiada charakterystyczne wycięcia, dzięki czemu wózek do golfa Axglo doskonale ‚radzi sobie’ z torbami typu standbag – ich nóżki wchodzą w te wycięcia i torba nie przekręca się podczas jazdy po nierównościach. Producent dodał w standardzie uchwyt na parasol i napój, co jest miłym dodatkiem – kilka dodatkowych akcesoriów dedykowanych od Axglo można także dokupić osobno.
Więcej szczegółów na temat piątego w teście wózków modelu Axglo TriLite
Najważniejsze plusy:
- ciekawa konstrukcja i praktyczny system składania bez użycia znaczącej siły
- doży ‚kokpit’ przy uchwycie do prowadzenia dodatkowe akcesoria w standardzie
- dopasowanie do toreb golfowych typu standbag
- duża paleta dostępnych kolorów ram i kół
Wady:
- nieco za małe koła
- hamulec nożny
- trochę wąska rączka do prowadzenia
Ranking wózków golfowych – punktacja
Model | Suma | Prowadzenie Składanie/rozkładanie Komfort użytkowania Stabilność Wytrzymałość | Hamulec Uchwyt do prowadzenia Wielkość po złożeniu Dodatkowe akcesoria Waga | Waga (kg) |
---|---|---|---|---|
Clicgear M4 | 90% | 10 / 7 / 9 / 10 / 10 | 9 / 10 / 8 / 10 / 7 | 6,5 |
BagBoy Nitron | 85% | 9 / 10 / 9 / 10 / 9 | 9 / 8 / 8 / 8 / 6 | 8,0 |
Rovic RV1S | 84% | 7 / 8 / 8 / 9 / 9 | 9 / 9 / 8 / 10 / 8 | 6,2 |
Motocaddy CUBE | 75% | 6 / 8 / 7 / 7 / 8 | 6 / 9 / 9 / 10 / 7 | 6,8 |
Axglo TriLite | 73% | 7 / 7 / 7 / 8 / 8 | 6 / 8 / 8 / 6 / 7 | 6,5 |
Masters iCart Evo | 73% | 7 / 8 / 7 / 8 / 8 | 6 / 7 / 9 / 7 / 6 | 6,7 |
Sniper 2.0 | 70% | 8 / 8 / 8 / 8 / 8 | 5 / 8 / 7 / 7 / 5 | 8,3 |
BigMax Quattro | 65% | 5 / 6 / 7 / 7 / 7 | 6 / 7 / 9 / 7 / 7 | 6,7 |
Masters iCart GO | 65% | 7 / 7 / 7 / 7 / 7 | 6 / 7 / 7 / 7 / 6 | 7,1 |
Wishbone One | 64% | 6 / 9 / 6 / 5 / 6 | 6 / 4 / 7 / 5 / 10 | 4,0 |
BigMax Blade | 64% | 5 / 6 / 6 / 6 / 5 | 7 / 6 / 10 / 7 / 7 | 6,5 |
Motocaddy Z1 | 61% | 5 / 7 / 6 / 6 / 6 | 5 / 6 / 7 / 7 / 8 | 6,0 |
Masters 5-Series | 61% | 6 / 7 / 6 / 6 / 6 | 6 / 6 / 7 / 6 / 8 | 6,0 |
Masters 3-Series | 57% | 4 / 7 / 6 / 6 / 5 | 5 / 5 / 7 / 5 / 9 | 5,5 |
Najlepsza relacja jakości do ceny – Axglo TriLite
Wózek golfowy Axglo TriLite, jak już podkreślaliśmy, to konstrukcja nietypowa, w wielu aspektach wyłamująca się standardom. Ciekawy system składania sprawia, że wózek dosłownie zamyka się w dół po uwolnieniu blokady – kończąc na leżąco na kołach. Rozłożyc można go ‚w drugą stronę’ równie łatwo – wystarczy pociągnąć za uchwyt do prowadzenia. Z pewnością do mocnych stron tego modelu wózka do golfa należy wytrzymałość ramy – wydaje się ona solidna i powinna służyć przez długie lata, gdyż brak w niej klasycznych słabych punktów (zbyt cienkich profili, za dużej ilości śrubek i elementów ruchomych, oszczędna ilość ‚plastików’).
Aby jednak wygrać w kategorii jakość/cena wózek golfowy nie mógł być tylko dobry jakościowo. Axglo cechuje też bardzo rozsądna cena (przynajmniej na moment pisania tekstu, kosztuje on grubo poniżej 1000zł). To wszystko sprawia, że jest to pozycja godna polecenia jeśli nie szukamy największego i najdroższego modelu – a chcemy rozsądnie wydać swoje pieniądze na nowy wózek do golfa.
Spore rozczarowanie – wózek BigMax Blade
Jak w każdym teście bywa, niektóre modele wózków zdecydowanie zawiodły nasze oczekiwania. Jednym z takich przykładów jest BigMax Blade. Na pewno wózkowi nie można odmówić przemyślanego designu, który sprawia, że w klasie składania nie ma sobie niemal równych (o ile oczywiście potrzebujemy składać wózek na płasko, a nie w klasyczną kostkę). Natomiast konstrukcja tego typu wymusza pewne ustępstwa w innych aspektach, które potem okazują się brzemienne w skutkach podczas użytkowania (umówmy się, użytkowanie wózka to 90% czasu – jego składanie i wożenie w samochodzie max 10% każdego wyjazdu na golfa).
BigMax Blade od strony użytkowej prezentuje się niestety średnio… Największą bolączką będzie dramatycznie wąski uchwyt do prowadzenie. Tzw. rączka praktycznie większości z nas skutecznie utrudni prowadzenie wózka równo obiema dłońmi obok siebie. Dodatkowy minus, o którym wiemy od użytkowników i z naszego doświadczenia (a który nie ujawnia się od razu) to słaby punkt w postaci mechanizmu łączącego dolną i górną część wózka w swoiste ‚L’. Użyty tam plastik wydaje się bardzo mocny, ale niestety z czasem bardzo wielu użytkowników zgłasza na niego reklamacje (pęknięcia), które producent nie zawsze uznaje. Mocno przekreśla to walory gabarytowe wózka – także w kontekście ceny, ponieważ od jednego z najdroższych wózków w zestawieniu oczekiwalibyśmy aby był i praktyczny, i wytrzymały, a producent zapewniał pełen zakres usług i napraw gwarancyjnych.
Galeria z testów wózków golfowych w sklepie BogiGolf w Siemianowicach
Co ocenialiśmy podczas testu wózków golfowych?
Prowadzenie wózka golfowego
Pierwszym kryterium jakie wzięliśmy pod uwagę w teście wózków jest prowadzenie. Nie ukrywajmy że pola golfowe cechują się różnymi typami nawierzchni. Jedne są wyposażone w przyjemne, utwardzone dróżki do przemieszczania się pomiędzy i wzdłuż dołków – a na niektórych idziemy prawie cały czas po wybojach. Dlatego wózek golfowy musi pozostawać stabilny i łatwo się prowadzić w każdych warunkach. Faktem jest, że niektóre konstrukcje są lepiej przystosowane do różnych przeszkód terenowych i pokonują je z łatwością – niektóre wymagają większego nakładu energii, aby ruszyć cały nasz golfowy ekwipunek z miejsca. Wszystko to potem może przełożyć się na nasz wynik podczas ważnej runy golfa, gdyż utrata sił na pchaniu wózka może spowodować problemy pod koniec pola. Ocenialiśmy lekkość prowadzenia, zachowanie wózka golfowego w trudniejszym terenie oraz łatwość manewrowania i wykonywania skrętów. Dodatkowe punkty mogły w tym elemencie oceny uzyskać wózki ze skrętnym przednim kołem.
Komfort użytkowania
Wózek golfowy to jeden z elementów wyposażenia golfowego, który sam z siebie może skutecznie wpłynąć na nasz poziom zadowolenia z uprawianego sportu lub niepotrzebnie nas sfrustrować. Każda konstrukcja ma swoje dobrze przemyślane rozwiązania, ułatwiające na przykład przechowywanie a następnie znalezienie przydatnych akcesoriów golfowych, czy zamontowanie dodatkowych ulepszeń. W tej kategorii wzięliśmy także pod uwagę jak dany model wózka sprawdza się z dowolnym rodzajem toreb golfowych (w tym dużymi tour bagami).
Stabilność konstrukcji wózka do golfa
Podczas prowadzenia wózka po polu golfowym, szczególnie po mniej równych jego częściach, ujawnia się bardzo wyraźnie stabilność konstrukcji. Wiele wózków jest ‘twardych jak skała’ i nie są im straszne żadne wyboje, dziury czy pofałdowany teren. Niektóre natomiast, nawet na płaskim terenie przy najmniejszej nierówności potrafią sprawiać wrażenie jakby miały się za moment rozlecieć. Tego typu wrażenia oceniliśmy właśnie w tym kryterium jako stabilność, integralność konstrukcij.
Wytrzymałość wózka
Wózek golfowy posiada wiele elementów eksploatacyjnych, które z czasem zużywają się i to dotyczy dowolnej konstrukcji – niezależnie od poziomu cenowego. Jednak w tak złożonym elemencie wyposażenia golfisty niektóre kwestie techniczne mogły zostać rozwiązane lepiej lub gorzej, a zastosowane materiały w dłuższym okresie eksploatacji zużywają się szybciej lub wolniej. Biorąc pod uwagę, że wózki golfowe na rynku nie zmieniają się tak często jak nowe modele kijów, to z wieloma konstrukcjami mamy realne doświadczenie i feedback od naszych klientów nawet po kilku latach użytkowania.
Waga
Jest to obiektywny parametr, który należy brać pod uwagę przy wyborze najlepszego wózka golfowego. Sama waga ma wpływ na dwie kwestie. Po pierwsze całe golfowe wyposażenie i tak waży sporo – dlatego wybitnie ciężki wózek dodaje kolejne kilogramy, które przez kilka(dziesiąt) kilometrów musimy pchać podczas rundy. Z drugiej strony już na etapie wyjmowania wózka z bagażnika samochodu, czy samego rozkładania mniejsza waga zdecydowanie ułatwia te operacje osobom o mniejszej sile fizycznej. W tym elemencie oceny najlepszy wózek dostał 10 punktów, a pozostałe modele adekwatnie niższe oceny.
System składania i rozkładania wózka golfowego
Rundę golfową większość z nas rozpoczyna na parkingu (względnie w ‘wózkowni’ klubowej). W każdym razie rozkładanie wózka przed rozpoczęciem gry należy do rytuałów golfowych. Na tym etapie można się już solidnie sfrustrować lub podejść do tematu z lekkością i przyjemnością 😊 Mechanizmy rozkładania wózków golfowych do pchania przeważnie na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie – jednak pewne niuanse decydują o tym, czy cała operacja przebiegnie szybko, łatwo i przyjemnie, czy będzie wymagała nawet pomocy z zewnątrz.
Przechowywanie wózka – wielkość po złożeniu
Jest to bardzo istotny element dla wszystkich, którzy dysponują ograniczoną przestrzenią do przechowywania wózka golfowego w domu/mieszkaniu/garażu. Rozmiar, do jakiego składa się wózek ma też znaczenie dla transportu w samochodzie – szczególnie jeśli na golfa nie jeździmy w pojedynkę, tylko w kilka osób w jednym pojeździe. W tym kryterium wzięliśmy pod uwagę zarówno suche wymiary testowanych wózków (ich ‘objętość’ po złożeniu), ale też wymiar praktyczny, czyli czy dany wózek przyjmuje kształt ‘foremny’ czy mechanizm składania raczej powoduje problemy z optymalnym wykorzystaniem przestrzeni ładunkowej, gdzie jakaś wystająca część konstrukcji może skutecznie utrudnić przechowywanie.
System hamulcowy
Większość (jeśli nie wszystkie) konstrukcje wózków trzy- i czterokołowych posiadają hamulec zapobiegający stoczeniu się ze wzniesienia. Oceniliśmy łatwość stosowania, siłę hamulców oraz ich wytrzymałość podczas procesu eksploatacji.
Uchwyt do prowadzenia i konsola na dodatkowe akcesoria
Jest to jeden z kluczowych elementów oceny wózka golfowego. Wygodna rączka do prowadzenia decyduje o komforcie użytkowania podczas całej rundy golfa. Z kolei znajdujące się pod ręką i w porządku akcesoria potrafią w kluczowym momencie rozgrywki zdecydować o wyniku. Oceniliśmy też możliwość dostosowania wózka do różnego wzrostu golfisty/golfistki.
Dodatkowe akcesoria
Wiele wózków posiada dodatkowe wyposażenie w standardzie. Zdecydowana większość posiada też przemyślane rozwiązania konstrukcyjne pozwalające zamontować rozmaite dodatkowe akcesoria golfowe, które można dokupić osobno. W tym elemencie oceny wzięliśmy pod uwagę zarówno dostępność i liczbę takich opcjonalnych elementów wyposażenia, jak również kompatybilność z różnymi systemami ich montażu. W tym punkcie wyróżniliśmy też rozwiązania konstrukcyjne w niektórych modelach, które nie kwalifikują się wprost pod żadną inną kategorię, a które mogą przyczynić się do komfortu podczas użytkowania wózka do golfa.
Chcesz skorzystać z najlepszego fittingu kijów golfowych w Polsce?
Zapraszamy do nas!
Nasze Fitting Center zlokalizowane jest w Siemianowicach
Śląskich, na terenie Śląskiego Klubu Golfowego. Z całą pewnością jest to najlepiej wyposażone w Polsce miejsce, gdzie pod okiem profesjonalnego fittera możesz sobrać kije golfowe.
Posiadamy wszystkie czołowe marki główek: TaylorMade, Titleist, Callaway, Mizuno, Ping, Wilson Staff.
Do tego wybór shaftów i możliwości fittingowe ironów, drivera, woodów/hybryd oraz wedge.
www.fittingcenter.pl