Thomas Jacob Hilfiger - założyciel jednej z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych na rynku odzieżowym marek. Dziś jego produkty kojarzone są na całym świecie z luksusowym stylem życia oraz klasycznym i ponadczasowym designem.
"Od początku wiedziałem, czego chcę... Chce stworzyć odzieżową markę w swoim własnym stylu [...] tak na prawdę pragnąłem wyglądać jak gwiazdy rocka – z długimi włosami i skandalizującymi ubraniami. Tak więc w 1968 roku, gdy miałem 17 lat, odłożyłem 150$ z mojej pensji z pracy na stacji benzynowej i wspólnie z przyjacielem Larry’m Stemerman’em kupiłem 20 par dżinsów „dzwonów” na obrzeżach Nowego Yorku. Wróciliśmy do Elmiry i sprzedaliśmy je naszym znajomym prosto z bagażnika samochodu. Rok później otworzyliśmy pierwszy „People’s Place” (ang. „Miejsce Ludzi”), sklep w piwnicy, w którym sprzedawaliśmy wszelkiego rodzaju gadżety hipisowskie od kadzideł czy świec po modne, inspirowane rock’n’rollem ciuchy jak chociażby „dzwony”. Zaczęliśmy niezwykle skromnie, ale wkrótce wszystko bardzo się rozwinęło i sukcesywnie otwieraliśmy kolejne sklepy „People Place” na kampusach uczelni w górnym Nowym Yorku.”
Sieć sklepów przynosiła ogromne zyski do 1975 roku, kiedy to nastąpiło załamanie rynku. Hilfiger musiał zamknąć wszystkie sklepy w Emirze i przeprowadzić się do Nowego Jorku. Tam całkowicie poświęcił się projektowaniu, dla wciąż istniejących 10 butików. Pomimo trudnej sytuacji finansowej i propozycji współpracy między innymi ze strony Calvina Kleina, Tommy Hilfiger uparcie odmawiał, jednocześnie wierząc w powodzenie swojej marki.
W 1985 roku założył Tommy Hilfiger Corporation. Firma z roku na rok, powiększała swój asortyment . Ta troska o zaspokojenie potrzeb klientów sprawiła, że międzynarodowy biznes rozrósł się do około 40 licencjonowanych linii produktowych i 10 ogólnoświatowych agencji, zapewniających dystrybucję szerokiej macierzy akcesoriów, butów, zapachów i mebli.
W 2004 roku firma zatrudniał około 5.5 tysięcy pracowników zarabiając rocznie około 2 miliardów dolarów. W tym samym roku została zauważona w branży sportowej - miała debiut na rynku w kategorii: "najlepsza odzież marka sportowa".
W 2010 roku firma obchodziła swoje 25 lecie, w tamtym okresie jej strategia opierała się na znalezieniu i jednocześnie zachowaniu odpowiedniej estetyki. Firma szukała po prostu dobrego stylu w powiązaniu z odpowiednią ceną przy zachowaniu najwyższych standardów jakości. Projektanci pracowali nad połączeniem klasycznego, amerykańskiego designu z wyjątkowymi detalami, pasującym do uświęconego zwyczajem podstawowego stylu, który miał zyskać na świeżości i aktualnym, eleganckim wyglądzie.
W maju 2010 roku zapadła decyzja o sprzedaży za gigantyczną kwotę 3 miliardów dolarów marki TH, odzieżowemu gigantowi Phillips-Van Heusen.Jednak sam Jacobs wciąż pozostaje głównym projektantem i pomysłodawcą najnowszych trendów wykreowanej przez siebie marki.
Odzież TH łatwo znalezć w wiodących i ceniących wysoką jakość sklepach w USA, Kanadzie, Europie, Meksyku, Środkowej i Południowej Ameryce, Japonii, Australii, Południowej Afryce, Indiach, Chinach, Korei, Malezji, Singapurze, Tajwanie oraz sieciach outletów i eleganckich branżowych butików.
Sporą część swojego wolnego czasu poświęca na udział w akcjach charytatywnych, w 1995 roku firma założyła fundację im. Tommy'ego Hilgera. Jej głównym celem jest promocja zdrowego trybu życia wśród ludzi młodych, fundacja wspiera wiele programów edukacyjnych i kulturowych, które w niezwykle pozytywny sposób odbierane są przez wielu ludzi na całym świecie.