- Dostępność:
- W magazynie
- Model:
- TPT Red Shafts
- Producent:
- TPT Shafts
- Kategoria:
- Serwis sprzętu
- TPT Shafts Serwis sprzętu
- Rodzaj:
- Shafty
- TPT Shafts Shafty
Cena netto:1 462,60zł
1 799,00zł
Witaj golfisto, zaloguj się lub załóż konto
Cena netto:1 462,60zł
1 799,00zł
Szwajcarskie shafty golfowe TPT Red wyróżniają się bezkompromisowym podejściem do kwestii produkcji idealnej struktury włókien w procesie zwanym Thin-Ply 2.0.
Zaawansowane technologicznie rozwiązania produkcyjne sprawiają, że gotowy produkt pozbawiony jest 'szwów' czyli miejsca łączenia się warstw carbonu. Zamiast tego mamy do czynienia z jednolitą struktują, pozbawioną słabszych czy mocniejszych miejsc - z każdej strony idealnie tak samo pracującą podczas swingu.
Mimo, że shafty grafitowe są dziś niezwykle zaawansowane technologicznie to problem z nimi polega na tym, że nie da się wyprodukować dwóch takich samych. Nie mówiąc już o 10tys. lub więcej sztuk. Wynika to z faktu, że od lat robione są tą samą metodą, tzw. roll-wraping, czyli ręcznego zwijania kolejnych warstw włókna węglowego. W skrócie można powiedzieć, że im bardziej zaawansowany i droższy shaft tym więcej warstw i złożonych ułożeń strukturalnych
Nawet shafty używane przez graczy tour’owych nie są powtarzalne. Dlatego konieczność wymiany shaftu przez któregoś z zawodowych graczy zawsze jest nie lada wyzwaniem, ponieważ praktycznie niemożliwym jest znalezienie shaftu, który będzie miał identyczną specyfikację i feeling jak shaft wymieniany.
Metoda „roll-wraping” polega na nawijaniu na salowy pręt warstw włókna węglowego. Metoda ta obarczona jest zasadniczą wadą, która wynika ze specyficznego kształtu jaki ma shaft golfowy. Wszyscy doskonale wiemy, że shaft ma kształt stożka (szerszy o podstawy i zwężający się ku dołowi). Ta cecha powoduje, że metoda roll-wraping od samego początku skazana jest na niepowodzenie i powoduje powstanie niedoskonałości - swoistych zakładek, miejsc gdzie dwie lub więcej warstw nachodzą na siebie a przez to gotowy, zgrzany materiał pracuje tam inaczej.
TPT wyszło z założenia, że jeśli uda im się wyprodukować shaft, który nie będzie miał tych zakładek, wówczas osiągi zawodnika poszybują w górę a jego powtarzalność wejdzie na inny poziom. Postawili sobie za cel udowodnienie tego.
Według TPT, najlepszym materiałem do produkcji shaft’ów jest włókno węglowe. Nie używają oni kevlaru czy innych, tak mocno promowanych ostatnio materiałów. Wierzą, że to włókno węglowe jest idealnym rozwiązaniem i wykorzystują swoją pełną wiedzę, aby osiągnąć wszystko co najlepsze z tego materiału.
Opracowali nawet specjalny rodzaj włókna węglowego – Thin-Ply 2.0. To specjalnie uformowane włókno węglowe, które jest jeszcze twardsze i trwalsze, dzięki czemu shaft’y TPT jeszcze bardziej przesuwają granice osiągów shaftów. Producent chwali się tym, że są w stanie osiągnąć materiał o wadze 15 gram na m2 co jest niesamowitym osiągnięciem. Jest to produkt cztery razy cieńszy od ludzkiego włosa i ważący połowę tego co kartka papieru. Niesamowite.
Klasyczny proces produkcyjny oprócz tego, że powoduje niepożądane właściwości w postaci 'spine' shaftu zawiera też jedną istotną wadę, której w większości przypadków nie sposób wyeliminować - czynnik ludzki. Pomińmy już fakt, że umiejętności pracowników produkujących shafty mogą być od siebie różne - jedni są bardziej wykwalifikowani, inni mniej do tego typu pracy. Nawet jeśli pracownik jest najlepiej przeszkolony i wykwalifikowany - to czy na początku 8-godzinnej zmiany ma równie dużą koncentrację jak pod koniec dnia? Oczywiście nie, co przy tak małych tolerancjach jakie cechują shafty do kijów golfowych sprawia, że idealna powtarzalność jest niezwykle trudna do osiągnięcia - nie mówiąc o powtarzalności produkcyjnej na masową skalę.
Inżynierowie TPT opracowali w pełni zautomatyzowany proces (jako ciekawostkę należy podać, że produkcja odbywa się w Polsce), który zapewnia na każdym etapie pełna kontrolę za pomocą elektronicznych mierników. Dzięki tak zaawansowanym metodom produkcji udaje się osiągnąć jednolitą strukturę bez 'szwów' (spine). Pozwala to także w pełni niezależnie kontrolować wagę, torque (skrętność), profil oraz flex shaftów.
Obecnie w ofercie TPT znajduje się linia RED, która podzielona została w prosty i intuicyjny sposób na serię HI oraz LO. Jak można się poniekąd domyślić z nazwy - jedna powoduje nieco wyższy lot piłki (HI), druga natomiast trochę niższy (LO). Dodatkowo shafty przypisane mają numerki (obecnie od 14 do 21), które oznaczają ich wagę i torque (im niższy numer tym wyższa waga oraz niższy torque - czyli shaft w dolnej części bardziej sztywny). Dlatego linia TPT Red jest kompletną propozycją dla golfistów o rozmaitych prędkościach - nieważne czy uderzasz driverem 60 mil na godzinę czy 140 - któryś shaft TPT z pewnością będzie idealnie pasował do Twojego profilu swingu.
Tabelkę ze specyfikacjami prezentujemy na dole opisu.
Konstrukcja shaftów TPT jest tak nietypowa, że wymyka się klasycznym ramom i pojmowaniu roli, jaką odgrywa shaft kija golfowego podczas swingu. Klasycznie, prawie każdy golfista powie, że jeśli uderza szybko to potrzebuje sztywniejszego shaftu aby kontrolować swoje uderzenie. W TPT niekoniecznie wektor prędkości zawsze idzie w parze z wagą czy sztywnością shaftu. Włókna i unikalny proces produkcji sprawiają, że paradoksalnie możemy wziąć bardziej miękki shaft, aby uzyskać wyższą prędkość swingu - a jednocześnie dzięki perfekcyjnej strukturze włókien, cieszyć się pełną kontrolą i zmniejszeniem dyspersji. Z punktu widzenia fittingu oznacza to zupełne odwrócenie zasad z klasycznej "używaj najsztwyniejszego shaftu jaki się da, dopóki nie czujesz że jest za sztywny i nieprzyjemny w uczuciu" do "użyj najlżejszego i najbardziej miękkiego shaftu jaki pozwala Ci wygenerować najlepsze osiągi i cieszyć się stabilnością uderzeń".
Dzieje się tak dlatego, że bardzo często lżejszym i bardziej miękkim shaftem jesteśmy w stanie 'machnąć' szybciej. Stosunek wagi do prędkości swingu jest dość łatwy do ogarnięcia - przeważnie (choć nie zawsze) lżejszy shaft równa się większa prędkość. Natomiast bardziej elastyczny shaft też pomaga bardziej rozpędzić główkę kija, ponieważ w ostatniej dolnej fazie swingu generuje dodatkowy 'kick' czyli przyspieszenie pozwalające osiągnąć kilka mil na godzinę więcej. Łącząc to ze strukturą shaftów TPT, które nie mają 'szwów' i są idealne na całej swojej powierzchni daje nam to także wyższy poziom kontroli i powtarzalności tego, jak shaft się ładuje i rozładowuje podczas swingu.
Aby dopasować idealny shaft dla siebie oczywiście polecamy usługę profesjonalnego club fittingu, którą oferujemy we wsparciu TPT w naszych centrach fittingu i podczas demo days.
Jeśli nie masz takiej możliwościi to warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
Specyfikacje shaftów TPT RED
MODEL | Lot piłki | Waga (g) | Torque (o) | Długość (inch) | CPM |
---|---|---|---|---|---|
14 HĪ | średni | 76 | 3.0 | 46 | 275 |
15 HĪ | średni | 72 | 3.2 | 46 | 265 |
16 HĪ | średni | 68 | 3.5 | 46 | 255 |
17 HĪ | średni | 62 | 3.9 | 46 | 245 |
18 HĪ | średni | 57 | 4.2 | 46 | 235 |
19 HĪ | średni | 52 | 4.8 | 46 | 225 |
20 HĪ | średni | 48 | 5.3 | 46 | 215 |
21 HĪ | średni | 45 | 5.8 | 46 | 205 |
14 LŌ | niski | 85 | 2.7 | 46 | 275 |
15 LŌ | niski | 79 | 2.9 | 46 | 265 |
16 LŌ | niski | 74 | 3.2 | 46 | 255 |
17 LŌ | niski | 68 | 3.6 | 46 | 245 |
18 LŌ | niski | 64 | 3.9 | 46 | 235 |
19 LŌ | niski | 58 | 4.4 | 46 | 225 |
Notatka: HTML niedozwolony!
BogiGolf.com.pl - sklep dla pasjonatów golfa. Na polskim rynku działamy od 2004 roku, oferując szeroki wybór sprzętu golfowego rozmaitych marek. W naszej ofercie znajdą Państwo m.in.: kompletne zestawy golfowe, wózki, kije golfowe, irony, drivery, woody, puttery, torby, odzież, akcesoria golfowe i piłeczki. Zapraszamy do zakupów online oraz sieci sklepów golfowych w całej Polsce.
Zamówienia online #1: 512-339-383 Zamówienia online #2: 512-325-545 |
Fitting i kije golfowe: 509-247-368 |
kontakt@bogigolf.com.pl |
© BogiGolf 2024.