Witaj golfisto, zaloguj się lub załóż konto
Najnowsze drivery TaylorMade zostały dosłownie rozebrane na czynniki pierwsze i zbudowane od nowa w oparciu o przełomowe technologie golfowe.
Do sztandarowych technologii Twist Face, dostrojenia lica dla najwyższych prędkości, ulepszonego podejścia do aerodynamiki dodano teraz jednoczęściową ramę wykonaną z kutego stopu aluminium, która stabilizuje główkę i zapewnia niesamowite osiągi i wybaczalność.
To co do tej pory pozostawało poza zasięgiem inżynierów stało się rzeczywistością w nowej serii SIM2/SIM2 Max, przenosząc grę długimi kijami na zupełnie inny poziom.
Nowy model SIM2 to propozycja zarówno dla zaawansowanych golfistów, którzy dzięki niemu będą w stanie wpływać i otrzymać trajektorię dystans jakiego potrzebują, jak i amatorów, którym technologie oferowane przez ten kij dadzą ogromne wsparcie w osiąganiu lepszego poziomu gry.
Forged Ring - przełom w konstrukcji główki
Kolejna seria driverów TaylorMade nie mogła być po prostu 'odgrzewanym kotletem' - inżynierowie postanowili dosłownie rozebrać drivera i zbudować go na nowo z zaawansowanych technologicznie elementów. Rezultatem tego podejścia jest innowacyjna konstrukcja oparta na jednoczęściowa rama, wykonana ze stopu kutego aluminium. Okala ona całą główkę, jednocześnie łącząc się z dopracowanym licem o zmiennej grubości. Stanowi to idealną, solidną platformę dla stabilizacji kontaktu z piłką i osiągania powtarzalnych prędkości za każdym razem, niezależnie od miejsca trafienia.
Ulepszony aerodynamiczny kształt i asymetryczny spód
Aby osiągnąć większą prędkość uderzenia (przekładającą się na większą prędkość piłki i odległość) inżynierowie TaylorMade przeprojektowali rewolucyjny kształt dolnej części kija wprowadzony po raz pierwszy w poprzednim modelu. Opływowy kształt w połączeniu z lekkim odchyleniem 'spoilera' od linii prostopadłej do lica doskonale współgra z płaszczyzną swingu, która jest przecież okrągła. Dzięki temu nowa aerodynamika przyczynia się do osiągania większych prędkości swingu i ma pozytywny wpływ na odległości.
Inertia Generator
Dodanie w tylnej części główki solidnego obciążnika przesunęło środek ciężkości maksymalnie daleko od lica. Daje to niesamowitą wybaczalność i 'uodparnia' główkę kija golfowego na skręcanie przy trafieniach poza środkiem lica. Co więcej, spód główki wykonany jest z carbonu, podobnie jak górna część (aż 9 warstw dla większej wytrzymałości), co znacząco zmienia rozkład masy i pozwala ulokować ją tam, gdzie jest to kluczowy z punktu widzenia osiągów i prędkości piłki.
Niski spin dzięki optymalnemu rozkładowi masy
Po raz pierwszy od wielu lat inzynierowie TaylorMade zrezygnowali z 'regulowanego' suwaka w driverach. Zamiast tego w wersji SIM2 ciężarek o wadze 16gram został umieszczony w tylnej części - a nieco lżejszy ciężarek zaraz przy licu. Wszystko po to, aby ten model był idealnym kijem golfowym dla graczy, dysponujących większymi prędkościami swingu, którzy chcą posłać piłkę golfową po bardziej płaskiej trajektorii i zmniejszyć rotację wsteczną.
Współczynnik COR przesunięty poza granice inżynierii
Lica driverów do tej pory były projektowane tak, aby posiadały wysoki, ale 'bezpieczny' współczynnik COR. Odpowiedzialny jest on za to jak piłka golfowa przejmuje energię uderzenia z główki kija/ Im wyższy tym lepiej, bo piłka będzie bardziej odbijać się od lica - przez co poleci szybciej i dalej. Jednak maksymalny COR określony jest Regułami sprzętowymi. Do niego projektowane były wszystkie drivery w przeszłości - aby być jak najwyższe, ale bezpiecznie poniżej maksimum, aby nie narażać golfistów na poziomie PGA Tour czy innych ważnych turniejów na dyskwalifikacje.
Podobnie jak w rewolucyjnej serii M5/M6 także tutaj zastosowano nowatorski sposób na dostrojenie lica do maksymalnego COR - dzięki temu hasło Everybody Gets Faster (w wolnym tłumaczeniu: "Wszyscy dostają większą prędkość") przenosi marketing w realny świat. Każdy golfista i każda golfistka - od Tigera Woodsa po początkującego zielonokartowca - otrzyma większą prędkość piłki z tak nowatorskiego lica - a w rezultacie większe odległości uderzeń.
Jak to możliwe?
Sekretem jest odwrócenie procesu projektowania lica. Dotąd starano się wybrać najlepsze lica, badając je po procesie produkcyjnym i (paradoksalnie) odrzucając te zbyt dobre, aby nie trafiły do rąk klientów, zawodowych graczy czy fitting center.
TERAZ WSZYSTKIE LICA PROJEKTOWANE SĄ PONAD DOPUSZCZALNY COR!
Jednak aby Twój driver był zgodny z regułami sprzętowymi, za pomocą wyspecjalizowanego procesu dostrajania lico jest przywracane do precyzyjnie określonego maksymalnego poziomu COR. Dzięki temu masz pewność, że każdy driver TaylorMade SIM jest tak samo dobry jak kije, których używają zawodowcy - mało tego, jest najlepszy z możliwych, bo maksymalnie wykorzystuje nałożone na producentów sprzętu ograniczenia USGA/R&A!
Twist Face Technology
Już w 2018 inżynierowie TaylorMade wymyślili technologię, która udowodniła swój potencjał stania się jedną z niewielu naprawdę zmieniających oblicze gry. Główna myśl była prosta. Opierając się na badaniach, ustalono, że najczęściej nietrafione uderzenia mają kontakt piłki z licem w dolnej części bliżej shaftu (low-heel) oraz wysoko na przodzie główki (high-toe). Na tej podstawie lekko zakrzywiono lico, aby dostarczyć większego realnego loftu przy high-toe oraz mniejszego loftu na low-heel.
Skutkiem takiej innowacyjnej konstrukcji jest redukcja rotacji bocznej dla niesamowitego wyprostowania uderzeń. Dodatkowo strzały nietrafione idealnie środkiem lica nie tracą odległości aż tak bardzo, jak przy tradycyjnej konstrukcji główki.
Technologia Twisted Face ma ogromną szanę na zwiększenie wybaczalności tam, gdzie większość z nas popełnia najczęstsze błędy.
Wielomateriałowa konstrukcja
Korzystając z nowoczesnych materiałów, takich jak włókno węglowe, osiągnięto jeszcze lepszy rozkład masy wewnątrz samej główki. Carbon posiada wytrzymałość stopów stali - ale jest znazcznie lżejszy. Zastosowanie tego materiału pozwoliło na 'odchudzenie' główki oraz zmianę jej środka ciężkości. Skutkuje to znacznie większym wpływem ciężarków na realną regulację trajektorii lotu piłki oraz poprawą prędkości uderzenia, co bezpośrednio przekłada się na odległości.
Dopracowane efekty dźwiękowe
Inżynierowie TaylorMade bardzo szczegółowo podeszli do tematu dźwięków, wydawanych przez główkę przy kontakcie z piłką. Ten pozornie drobny szczegół potrafi zrobić różnicę w odbiorze nawet bardzo zbliżonych modeli kijów dla golfsitów praktycznie na każdym poziomie.
Kołnierz do regulacji
TaylorMade zastosował sprawdzony kołnierz do zmiany realnego kąta kija (loft) oraz lie angle. Pozwala on na zmianę loftu i lie angle w zakresie +/- 2 stopnie od nominalnych wartości - a do tego na uzyskanie aż 12 różnych kombinacji. Dzięki takiemu podejściu ilość opcji personalizacji każdego kija jest ogromna.
Szczelina Speed Pocket
Po raz kolejny w historii mark zastosowana została szeroka i elastyczna szczelina za licem, mająca za zadanie maksymalnie rozciągnąć sweet spot główki. Dzięki niej sprężystość lica znacząco poprawia się także poza środkiem lica. Główna szczelina podzielona jest na trzy części. Wstawki pomiędzy nimi stabilizują konstrukcję łączenia lica z dolną częścią główki. Dzięki temu można było zastosować jeszcze cieńsze i lżejsze materiały, aby poprawić transfer energii.
Dzięki szczelinie uderzenia trafione dolną częścią główki są dużo dalsze i nie tracą odległości. Dodatkowo ona obniża kąt początkowy lotu piłki, co sprzyja mniejszej rotacji i także przekłada się na dystans.
Dwa shafty w standardzie
Aby dopełnić możliwości totalnej personalizacji, w nowym driverze producent umożliwił wybór spośród dwóch różnorodnych rodzin shaftów
Do tego TaylorMade oferuje możliwość darmowego zamówienia kija z jednym z kilkudziesięciu innych, customowych shaftów, dostępnych bez dopłat.
Centrum fittingu w jednym kiju
Opcje customizacji i regulacji kija pozwalają przetestować niesamowitą ilość różnych opcji i wybrać najlepszą specyfikację dla danego golfisty. Aby w pełni skorzytać z możliwości nowego drivera zapraszamy do wizyty w naszym Fitting Center, gdzie przy asyście specjalistów na radarze FlightScope dobierzesz idealną konfigurację Twojego nowego drivera. Więcej informacji tutaj.
Specyfikacje
Kąt | Zakres regulacji | Długość shaftu | Lie | Wielkość główki | Swingweight | Dostępność |
8.0o | 6.0o - 10.0o | 45.75" | 56o-60o | 460cc | D5 | Tylko prawy |
9.0o | 7.0o - 11.0o` | 45.75" | 56o-60o | 460cc | D5 | Prawy/lewy |
10.5o | 8.5o - 12.5o | 45.75" | 56o-60o | 460cc | D5 | Prawy/lewy |
Sugerowana cena detaliczna: 529 EUR = 2399 PLN
Notatka: HTML niedozwolony!
BogiGolf.com.pl - sklep dla pasjonatów golfa. Na polskim rynku działamy od 2004 roku, oferując szeroki wybór sprzętu golfowego rozmaitych marek. W naszej ofercie znajdą Państwo m.in.: kompletne zestawy golfowe, wózki, kije golfowe, irony, drivery, woody, puttery, torby, odzież, akcesoria golfowe i piłeczki. Zapraszamy do zakupów online oraz sieci sklepów golfowych w całej Polsce.
Zamówienia online #1: 512-339-383 Zamówienia online #2: 512-325-545 |
Fitting i kije golfowe: 509-247-368 |
kontakt@bogigolf.com.pl |
© BogiGolf 2024.